Monday, February 25, 2013

long time no see...

ja det var längesedan...sen sist har jag hunnit med att bo o arbeta i england under ett par år när atbetsmarknaden blev för tuff hemma, hann med ett äktenskap som gick åt pipsvängen, begravt farsan som var min omutbara kompass i tillvaron o blivit med sambo o bostadsort i ett helt annat härad än jag har tillbringat mestadelen av mitt liv. egentligen upplysningar av ringa värde då jag aldrig har haft blogg för att bli läst direkt utan för att sätta mina tankar på pränt så att säga. varför vill man då göra det kanske ngn förvirrad då undrar? tja, jag har alltid trott att ett rikt inre liv hjälper en att tåla omvärldens dumheter om jag får formulera det kort. naturligtvis är det mycket mer men det är en bra början. jag har en kärleksfull sambo, ett flertal barn på annan ort o delar av en familj delvis kvar men samhället vi lever i, arbetslivet vi verkar i o omvärldens sociala liv kräver att man tänker o begrundar. åtminstone jag, för annars blir man ju knäpp... allt mellan himmel o jord får mig o fundera..de knepiga tv programmen vi matas med med skruvade människor i dokusåpor som försätts i onaturliga situationer, politiken som förs, det känslokalla samhällsklimat vi lever i o det rationaliserade yrkeslivet som fler o fler o må dåligt...o bli utbrända. horandet på kapitalets bordell som man förmodligen får hållas på ännu längre med om pensionsåldern höjs... men man kan oxå glädjas åt små människor som gnetar på o trollar med sin vardag o får andra människor glada, kamrater som värdesätter ens person o sällskap o i bland en hundring över till pilsner en solig kväll ute...det vackra finns i det lilla ibland. bilderna då? ja jag sålde den hojen en gång i tiden o nuvarande ägare fick till den så här snygg. jag har alltid ångrat att jag sålde de hojarna jag hade, kommer inte att göra om misstaget igen. nu har jag ett gäng o de kommer att stanna i min ägo utom möjligtvis en som jag i ett svagt ögonblick lovade bort om vissa kriterier uppfylldes. men vi får se hur det går med det... tja jag ids inte mer idag...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home