Thursday, August 22, 2013

im in the mood...

polisen har varit på tapeten det senaste..som privat person o medborgare i det här landet kan man ju fråga sig om de utför sitt värv på ett gagneligt sätt. om vi får valuta för skattepengarna så att säga. ja man kan fråga sig det..polisen är en en myndighet som ingen annan kan granska. finns möjligen justitiekanslern som kan kolla dom, annars lever dom i ngn form av kontroll löst tillstånd. jag har inte mycket att tillföra debatten..förutom att brott mot arbetsmiljö lagen nog inte är prioriterat. det dör människor i arbetslivet varje år, men ingen blir lagförd. kan konstatera att arbetslagstigtningen o arbetsmiljöverket ständigt decimeras i betydelse. märker det tydligt på mitt knäck, där det i tal läggs upp fantastiska mål men i praktiken görs intet. jag har ett depp moment...ibland undrar jag över mig själv o mitt leverne. jag har problem med kontakten med mina barn, jag har problem med kontakten med min mamma. ingenting går åt det hållet jag vill o jag sitter fast i ett hopplöst kneg som ger mig som individ o människa absolut ingenting. är vi satta till världen för att arbeta till varje pris oavsett utbytet av detsamma? vi har en löntagar fientlig regering, vi har högerpopulistiska krafter som vädrar morronluft. ny demokrati var illa nog kan jag tycka, men ett parti startat av nassar vinner intrång i sveriges riksdag? skrämmande hur kort minnet är hos oss medborgare.. jag jobbar på dumstrutsfabriken...det gör mig per automatik till en dumstrut. kämpar för att behålla min tankeförmåga o intresse för vår samtid, men jag blir fan bara dummare. orkar knappt ta diskussionerna längre med andra människor som torgför falska o förvanskade fakta som grund för sina påståenden..o sanningen är inte alltid enkel att finna. eller tolka, för det finns varianter på den. elände är det kort sagt... jag bloggar inte särskilt ofta längre, lusten har fallit av mig. o antalet tänkande varelser verkar bli alltmer begränsat..å andra sidan har jag aldrig bloggat för att bli läst, motvalls som jag är. tja, dumstrutsfabriken kallar så jag avslutar detta med en from förhoppning om solsken..nån dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home